Powered By Blogger

Sunday 23 April 2023

Tiada tajuk

 Assalamualaikum

Lama dah tidak munulis.

Memang sengaja. Haha

Selamat Hari Raya gais, Maaf Zahir Batin.

Taqabballahuminnawaminkum.


Just nak share, lately aku ada download 1 apps ni. Headway. Ada la subsription fee kena bayar tapi bagi aku sangat berbaloi. Terutama untuk orang yang acah2 sibuk macam aku.


Untuk yang masih belum tahu function apps ini, headway ni adalah ringkasan buku untuk pelbagai jenis genre. So korang boleh spend masa dalam 15 minit plus2, bergantung pada situasi untuk  korang  habiskan 1 ringkasan buku tersebut.


Memang tidak dinafikan baca keseluruhan buku, kulit ke kulit itu sangatlah bagus, tetapi untuk orang yang tidak berapa sempat, ringkasan buku sangat membantu daripada tidak baca langsung.

As of now, aku cuba untuk baca at least 2 ringkasan buku. Mana tahu jika berjodohan, dapatlah baca keseluruhan.

Ini antara ringkasan yang aku dah baca

1.the 5 am club

2.getting things done

3.the millioneair next door

4 .stolen focus

5.the power of now. 


Antara yang best, headway dah ringkaskan each chapter/plot penting. Dan korang boleh terus save/highlight ayat2 yang korang rasa penting. Dan untuk words yang tak faham tu, boleh terus click dan google translate. Jadi semua benda jadi senang.

Ok gais. Chow dulu. Nak sambung baca. 



No comments:

Post a Comment