Powered By Blogger

Friday 7 October 2016

Cikgu yang kau anti dulu kini menjadi client sendiri. Kau rasa?



Masa aku form 1-3
Aku sekolah harian biasa
Kat situ aku baru belajar nak up
Hip hop , grunge( betul ke tak ejaan tu)
Rock, skin head, punk
Adalah mainan anak2 muda saat itu
Termasuk aku
Biasalah budak baru nak up
Rebel ntah apa apa
Bila form 4 and 5 jadi baik sikit
Sebab duduk asrama kan.
Haha

Aku dah hampir lupa zaman tu
Sampailah aku kena handle satu file ni
File melibatkan cikgu disiplin sekolah aku
Anak dia accident
So aku kena handle kes anak dia
Memang bila tengok file ni
Aku teringat kenangan lama
Zaman kegelapan yang penuh pancaroba tu haha

Cikgu tu datang office bersama anak dia yang accident tu
Dia memang ingatlah aku anak murid dia
Sebab pernah masuk bilik disiplin an
Haha
Lepas aku bagi dia legal advices
Aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki
Kat cikgu aku tuh
Sebab aku tahu
Memang Allah hantar dia pada aku untuk saat ini
Supaya minta maaf dengan dia
Yang dulu aku tak tahu  pun apa itu keberkatan ilmu!

Terus terang lepas minta maaf tu
Rasa lega
Rasa lapang ja
Melihat balik kebelakang
Jangan disesali barang yang lepas
Hakikat kegelapan itu kita lebih menghargai cahaya.

:)







2 comments:

  1. Woha. Budak Punk! Dasyat2.. kena buat buku, dari Punk ke Mahkamah. eh! ;)

    ReplyDelete
  2. Tak mainlah punk kak. Serabut kaler hitam ja.keh3x..hip hop lah baru style.seluar beggie pastu menari breakdance. Mampu? Haha

    ReplyDelete