Powered By Blogger

Monday 11 May 2020

Pkp refleksi jiwa dan akal

Semakin kita meningkat dewasa, semakin banyak perubahan dalam diri, cara fikir,  perubahan persekitaran, yang kita dapat belajar untuk adaptasi dan proses.
.


Jadi masa pkp ni lah banyak masa kita "bersendiri" dan disitulah meletakkan siapa kita sebenarnya. Berbanding diri kita yang sebelum ini, ke sana ke sini (sila baca nada abah muhiyidin haha), program itu program ini, kita sebenarnya banyak dipengaruhi keadaan sekililing.
.


It is much more interesting to embrace who you really are rather than waste energy pretending to be someone else.
.


So dalam "berseorangan" ini, kita patut, emm.. of course aku bercakap bagi pihak orang orang single seperti aku ni lah. haha Tak kan nak cakap bagaimana nak pastikan anak-anak tak bosan duduk rumah.eheh
.

Ok gaisss. Untuk kita yang single ni, belajar dan terus belajar untuk jadi the best version of ourselves everyday okay. Lagi lagi bulan ramadhan ni. Sayang kalau kita tak ambil peluang yang Allah kasi untuk recharge jiwa dan akal kita. Ramadhan ni adalah bateri /charger untuk 11 bulan mendatang. Tak semua terpilih untuk melalui bulan yang mulia ni taw. So grab the chance okay. You are the chosen one!
.

Biasalah tersungkur terlupa termalas termarah terkechiwa. Eh. Kita ni manusia. Sifatnya lupa. Kita bukan robot yang "bernyawa" mengikut program yang diaturkan. Kita banyak pilihan. Pilihan paling utama,  jangan putus asa. Itu adat resam hidup.
.

So untuk ramadhan tahun ni, apa target jangka pendek dan jangka panjang korang haha. Kalau yang dah tulis kat mana mana tu, cantik! Kerana tulisan adalah selemah lemah ingatan. Kalau yang belum ada dan tak tulis lagi, masih sempat untuk korang set the goal and work for it yaw. !

Usaha tangga kejayaan. Huhu

















No comments:

Post a Comment