Powered By Blogger

Wednesday 18 May 2016

Hukm dan arwah abah

Hari ni hari yang aku down
Serba serbi tak kena
Usrah pula cancel last minute
Lagilah aku down
So balik kerja dengan hati yang down juga

Tiba tiba dapat text daripada sahabat
Dalam group wassup
Tanya macammana nak pergi hukm naik public transport
Aku pun offer lah nak ambil dia kat lrt bandar tun razak
Dan bawa dia ke hukm terus
Sebab malam ni usrah cancel
Dan tiada perkara penting aku perlu buat
Dan sebenarnya aku perlukan sesuatu yang menaikkan semangat semula
Dan Allah takdirkan.....
Yes hospital!
Tempat yang aku suka..sangat suka
Terima kasih Allah

Arwah abah meninggal kat hukm
So masa teman sahabat ke hukm tengok atuk dia
Memang aku mengimbau nostalgia pasal abah:')
Tolak wheelchair abah
Tidur ngan abah kat wad
Lepak kat luar bilik pembedahan sambil study insolvency masa abah kene bedah
Borak2 dan baca quran untuk abah
Kerap ponteng kelas lepas tu terus buat keputusan sendiri naik bus pi hukm
Sampaikan lecturer mark ko haha
Aku tak pernah kisah semua tu 
Yang penting abah depan mata aku
Sebab aku anak abah
Ya Allah rindu sangat


Tadi bila tengok atuk sahabat aku tu pun
Terbayang muka abah
Cara atuk tu cakap pun sama
Atuk sahabat bagi tazkirah magrib
Aku pasang telinga
Banyak input dari dia
Hikmah daripada orang tua
Orang muda perlu pelajari
Cuba aku hadam sebaiknya


Terima kasih Allah atas hari ini
Izinkan aku pergi hospital untuk recharge diri balik
Yang sememangnya lemau sangat dah ni

Rindu itu 
Perasaan yang amat dalam
Bisa aja mendatangkan kekuatan
Pada mereka yang mengerti
Walaupun berdepan dengan kehilangan itu perit
Tetapi istiqamah untuk kekal tabah itu lebih lelah
Yakinlah Tuhan lebih menyayanginya
Doa dan amal si anak untuk orang tua
Tidak akan pernah terputus
Moga syorga milik abah
Ameen ya rabb.



No comments:

Post a Comment